佛像展览馆

地点
仰光大金塔的西北角
开业日期
大佛展览馆位于仰光大金塔的西北角,向公众开放展示这座大殿的前身是佛陀扎延提法堂。1989年,国家主导了与大金塔有关的三个重大项目。作为这些项目的一部分,大佛展览馆的改建工程于10月1日开始,将原佛陀扎延提法堂改造成两层的大佛展览馆,并于1991年4月17日开放。大佛展览馆底层设有 28 个部分,展示了释迦牟尼佛一生中的各个重要事件,例如:他的受孕和出生,他在宫殿中的生活,他的出家,他的苦行,他所经历的景象,他的开悟,他的第一次布道,耶舍和他的朋友的受戒,耶输陀罗的捐赠,罗睺罗的受戒,他在罗希尼河为和平而进行的布道,比丘尼僧伽的建立,对克玛王后的劝告,防止僧侣们表现出神奇的行为,阿毗达摩的教导,他在巴利雷亚卡森林的孤独隐居、对悉嘎拉的告诫、对阿果沙巴罗婆罗门的劝告、阿难的请求、《迦罗摩经》的布道、对病僧的照顾、对摩罗迦比丘的告诫、对摩诃沙罗的教导、接受五位比丘的施舍、提婆达多造成的分裂、阿阇世王的虔诚、对舍利弗的赞叹、安巴波离的供养以及他最后的涅槃。这些事件通过绘画、雕塑和模型来描述,并配有丰富多彩的灯光和音响系统。此外,还有地图展示佛教从菩提伽耶传播到缅甸的过程。上层有 28 幅描绘佛陀积累波罗蜜的绘画,以及 6 幅描绘第一次结集的壁画。
乔达摩佛陀的简要过程

- 乔达摩佛陀的简要过程1至10
- 乔达摩佛陀的简要过程11至20
- 乔达摩佛陀的简要过程21至30
- 乔达摩佛陀的简要过程31至40
- 乔达摩佛陀的简要过程41至50
- 乔达摩佛陀的简要过程51至60
- 乔达摩佛陀的简要过程61至70
- 乔达摩佛陀的简要过程71至80
2. 佛陀的预言宣言 = 迪平卡拉神
3. 预言宣告日 = 卡森的满月日(五月)
4. 隐士苏梅达的出生地 = 阿马拉瓦蒂乡村
5. 预言宣告之地 = 拉玛市
6. 未来佛的最后一世 = 毗湿奴王
7. 成为未来佛的修行 = 世间智、心智智、佛智。။
8. 未来佛妻子的名字 = 须弥陀(耶输陀罗公主)
9. 修行与努力时期 = 四劫十万大千世界(佛教中指无数界或世界)
10. 未来佛的目标 = 为世界尽最大努力
12. 永久遗弃 = 材料、孩子、妻子、身体部位、生活
13. 成佛前的生活 = 在兜率天国土,有一位天神,名叫萨塔卡图。
14. 妊娠初期 = 星期四,大纪元(67)瓦索的满月日。
15. 未来佛国 = 米兹马地区,萨克坦国,迦毗罗卫国(尼泊尔)。
16. 未来佛诞生的城市 = 位于迦毗罗卫国与提婆提诃国之间。
17. 出生地 = 在蓝毗尼的娑罗树丛中
18. 出生日期 = 星期五,大萨卡拉贾时代第 68 年卡森月的满月日。
19. 一起出生 = 阿难兄长、菩提树、迦楼陀依大臣、未来佛妻(耶输陀罗)、侍臣遮那、大金罐四个、御马康达卡
20. 血统 = 皇室
22. 未来佛的父亲 = 净饭王,统治迦毗罗卫国。
23. 未来佛的母亲= 斯里·玛哈玛雅·德维
24. 未来佛的继母 = Mahapajapati Gotami(室利玛哈玛雅黛维的妹妹)
25. 妻子 = Yasodhara (also known as Bhadda Kṛṣṇa)
26. 儿子 = 罗睺罗
27. 母亲去世日期 = 未来佛诞生后第七天
28. 未来佛结婚的年龄 = (16)岁。
29. 耶输陀罗的父母 = 提瓦达哈 (Devadaha) 国王素帕佛 (Suppābuddha) 和阿弥陀佛 (Amida Devi)。
30. 未来佛在位年数 = (13)岁,(年龄-16至29岁)
၃၁။ စံနန်းသုံးဆောင် = ရမ္မ၊ သုဘ၊ သုရမ္မ (=ဆောင်း၊ မိုး၊ နွေစံ)။
၃၂။ နိမိတ်ကြီး ၄-ပါး = သူအို၊ သူနာ၊ သူသေ၊ ရဟန်း။
၃၃။ တောထွက်သောအရွယ် = (၂၉)နှစ် အရွယ်။
၃၄။ တောထွက်သည့်ခုနှစ် = မဟာသက္ကရာဇ် (၉၇)ခုနှစ်။
၃၅။ တောထွက်သည့် လ၊ နေ့၊ အချိန် = ဝါဆိုလပြည့်၊ တနင်္လာနေ့၊ ညသန်းခေါင်ယံအချိန်။
၃၆။ တောထွက်နိုင်ရန် ကူညီသူများ = ဖွားဖက်တော်၊ ဆန္ဒအမတ်နှင့် ကဏ္ဍကမြင်း။
၃၇။ တောမထွက်အောင် တားဆီးသောနတ် = မာရ်နတ် (နတ်အဖျက်သမား)။
၃၈။ ဘုရားလောင်းအား သင်္ကန်းလှူသူ = ဃဋိကာရဗြဟ္မာမင်း။
၃၉။ ဆံတော်ပယ်သည့်နေရာ = အနော်မာ သောင်ပြင်။
၄ဝ။ ဘုရားလောင်း၏ ဆံတော်ကိုခံယူသူ = သိကြားမင်း (ရတနာပန်းကလပ်ဖြင့် ခံယူသည်)။
၅၀။ ဘုရားလောင်းအား မြက်ရှစ်ဆုပ်လှူသူ = မြက်ရိတ်ပုဏ္ဏား သောတ္ထိယ (သွတ်ထိယ)။
၅၁။ ဘုရားဖြစ်ခါနီး လာနှောင့်ယှက်သူ = မာရ်နတ်။
၅၂။ ရရှိသောဉာဏ်တော်များ = ညဉ့်ဦးယံ၌ ပုဗ္ဗေနိဝါသာနုဿတိဉာဏ်ကိုရသည်။ သန်းခေါင်ယံ၌ ဒိဗ္ဗစက္ခုဉာဏ်ကိုရသည်။ မိုးသောက်ယံ၌ အာသဝက္ခယဉာဏ်ကိုရသည်။
၅၃။ ဘုရားဖြစ်ချိန်သက်တော် = ၃၅-နှစ်။
၅၄။ ဘုရားဖြစ်သည့် ခုနှစ် = မဟာသက္ကရာဇ် (၁ဝ၃) ခုနှစ်။
၅၅။ ဘုရားဖြစ်သည့် လ၊ နေ့၊ အချိန် = ကဆုန်လပြည့်၊ ဗုဒ္ဓဟူးနေ့၊ နံနက်အရုဏ်တက်ချိန်။
၅၆။ ဘုရားအဖြစ်သို့ ရောက်ရှိသောနေရာ = ဖွားဖက်တော် မဟာဗောဓိညောင်ပင်ရင်း အပရာဇိတ ရတနာပလ္လင်တော်။
၅၇။ ဘုရားရှင်ဘွဲ့တော် = ဂေါတမမြတ်စွာဘုရား။
၅၈။ ဘုရားပွင့်ရာသက်တမ်း = အနှစ် (၁ဝဝ) တမ်း။
၅၉။ တရားဦး ဓမ္မစကြာဟောသည့်နေရာ = ဗာရာဏသီပြည်၊ မိဂဒါဝုန်တော။
၆ဝ။ ဓမ္မစကြာဟောသည့် လ၊ နေ့၊ အချိန် = မဟာသက္ကရာဇ် ၁၀၃-ခုနှစ်၊ ဝါဆိုလပြည့်၊ စနေနေ့၊ နေဝင်ခါနီးအချိန်။
၅၁။ ဘုရားဖြစ်ခါနီး လာနှောင့်ယှက်သူ = မာရ်နတ်။
၅၂။ ရရှိသောဉာဏ်တော်များ = ညဉ့်ဦးယံ၌ ပုဗ္ဗေနိဝါသာနုဿတိဉာဏ်ကိုရသည်။ သန်းခေါင်ယံ၌ ဒိဗ္ဗစက္ခုဉာဏ်ကိုရသည်။ မိုးသောက်ယံ၌ အာသဝက္ခယဉာဏ်ကိုရသည်။
၅၃။ ဘုရားဖြစ်ချိန်သက်တော် = ၃၅-နှစ်။
၅၄။ ဘုရားဖြစ်သည့် ခုနှစ် = မဟာသက္ကရာဇ် (၁ဝ၃) ခုနှစ်။
၅၅။ ဘုရားဖြစ်သည့် လ၊ နေ့၊ အချိန် = ကဆုန်လပြည့်၊ ဗုဒ္ဓဟူးနေ့၊ နံနက်အရုဏ်တက်ချိန်။
၅၆။ ဘုရားအဖြစ်သို့ ရောက်ရှိသောနေရာ = ဖွားဖက်တော် မဟာဗောဓိညောင်ပင်ရင်း အပရာဇိတ ရတနာပလ္လင်တော်။
၅၇။ ဘုရားရှင်ဘွဲ့တော် = ဂေါတမမြတ်စွာဘုရား။
၅၈။ ဘုရားပွင့်ရာသက်တမ်း = အနှစ် (၁ဝဝ) တမ်း။
၅၉။ တရားဦး ဓမ္မစကြာဟောသည့်နေရာ = ဗာရာဏသီပြည်၊ မိဂဒါဝုန်တော။
၆ဝ။ ဓမ္မစကြာဟောသည့် လ၊ နေ့၊ အချိန် = မဟာသက္ကရာဇ် ၁၀၃-ခုနှစ်၊ ဝါဆိုလပြည့်၊ စနေနေ့၊ နေဝင်ခါနီးအချိန်။
၆၁။ ဓမ္မစကြာတရားနာသူများ = လူသာများထဲမှ ပဉ္စဝဂ္ဂီငါးဦးနှင့် နတ်ဗြဟ္မာများ။
၆၂။ ပဉ္စဝဂ္ဂီငါးဦး၏အမည် = အရှင်ကောဏ္ဍည (ကွန်ဒင်ည)၊ အရှင်ဝပ္ပ၊ အရှင်ဘဒ္ဒိယ၊ အရှင်မဟာနာမ်၊ အရှင်အဿဇိ။
၆၃။ ပထမဆုံး သရဏဂုံ ၂-ပါးတည်သူ = ဥက္ကလာပဇနပုဒ်မှ (ယခုရန်ကုန်မြို့ဟု အချို့ယူဆကြသည်) တပုဿ(တပုတ်သ)နှင့် ဘလ္လိက (ဘန်လိက) ကုန်သည်ညီနောင် နှစ်ယောက်။
၆၄။ ၎င်းတို့အား ဘုရားရှင်ချီးမြှင့်သည့်အရာ = ဆံတော် (၈)ဆူ။
၆၅။ ဆံတော်ဌာပနာထားသည့်စေတီ = ရန်ကုန်မြို့ရှိ ရွှေတိဂုံစေတီတော်။
၆၆။ ပထမဆုံး သရဏဂုံ ၃-ပါးတည်သူ = ယသ သတိုးသားနှင့် မိသားစု။
၆၇။ အောင်ခြင်း (၈)ပါး = မာရ်နတ်၊ အာဠဝကဘီလူး၊ နာဠာဂိရိဆင်၊ အင်္ဂုလိမာလလူဆိုး၊ စိဉ္စမာဏဝိကာ မိန်းမယုတ်၊ နန္ဒေါပနန္ဒနဂါးမင်း၊ ဗကဗြဟ္မာ၊ သစ္စကပရိဗိုဇ်။
၆၈။ ပထမနှင့် နောက်ဆုံးကျွတ်တမ်းဝင်သောသာဝက = အရှင်ကောဏ္ဍညနှင့် သုဘဒ္ဒပရိဗိုဇ် (သုဘတ်ဒပရိဘိုက်)။
၆၉။ လက်ျာရံ အဂ္ဂသာဝက = အရှင်သာရိပုတ္တရာ။
၇ဝ။ လက်ဝဲရံ အဂ္ဂသာဝ = အရှင်မောဂ္ဂလ္လာန် (မောက်ဂန်လန်)။
၇၁။ အဆုံးအမ သာသနာ = ပရိယတ္တိ သာသနာ ၊ ပဋိပတ္တိ သာသနာ၊ ပဋိဝေဓသာသနာ။
၇၂။ ကျင့်စဉ်သိက္ခာ = သီလ သိက္ခာ၊ သမာဓိ သိက္ခာ၊ ပညာ သိက္ခာ။
၇၃။ ဘုရားရှင်ချမှတ်သောလမ်းစဉ် = မဇ္ဈိမပဋိပဒါ (=အလယ်အလတ်) လမ်းစဉ်။
၇၄။ လောကအကျိုးသယ်ပိုးခဲ့သည့်နှစ်ပေါင်း = (၄၅)ဝါ၊ (၄၅)နှစ်။
၇၅။ ပရိနိဗ္ဗာန်စံချိန် သက်တော်၊ ဝါတော် = သက်တော် (၈ဝ)၊ ဝါတော် (၄၅)။
၇၆။ ပရိနိဗ္ဗာန်စံသော ခုနှစ်, လ, နေ့, အချိန် = မဟာသက္ကရာဇ် (၁၄၈)ခုနှစ်၊ ကဆုန်လပြည့်၊ အင်္ဂါနေ့၊ နံနက် အရုဏ်တက်ခါနီးအချိန်။
၇၇။ ပရိနိဗ္ဗာန်စံသည့်နေရာ = ကုသိနာရုံပြည်၊ မလ္လမင်းတို့၏ အင်ကြင်းဥယျာဉ်။
၇၈။ တေဇောဓာတ် လောင်တော်မူသောနှစ်,လ, ရက်, နေ့ = မဟာသက္ကရာဇ် (၁၄၈)ခု၊ ကဆုန်လဆုတ် (၁၂)ရက်၊ တနင်္ဂနွေနေ့။
၇၉။ ကြွင်းကျန်သည့်ဓာတ်တော်ပမာဏ = ရှစ်စိတ် (=၂တင်း)။
၈ဝ။ ဓာတ်တော်ကြွင်းကျန်ရစ်စေရန် ဘုရားရှင်ဓိဋ္ဌာန်ရသည့် ရည်ရွယ်ချက် = ဓာတ်တော်များကို ပူဇော်နိုင်ရန်နှင့် သတ္တဝါများ ချမ်းသာတိုးပွားအကျိုးများစေရန်။
၈၁။ ဘုရားရှင်၏နောက်ဆုံးအမှာစကား = ဖြစ်ပေါ်လာသော ရုပ်နာမ်မှန်သမျှ ပျက်စီးတတ်သောသဘောရှိသောကြောင့် အရာရာမှာ သတိဖြင့်နေကြ။

未来佛悉达多王子于大纪元67年瓦佐月满月日星期四黎明,在摩耶夫人的子宫中受孕。摩耶夫人怀上未来佛时,梦见一头庄严的白象环绕着她,并从右侧进入她的子宫。
未来佛于大纪元68年卡森月满月日星期五在蓝毗尼的娑罗树林中诞生。未来佛诞生后,立即向北行走七步,宣说:“我是世界上最庄严的;我是世界上最伟大的;我是世界上最值得赞叹的。”
未来佛十六岁时,净饭王为他建造了冬宫罗摩、夏宫苏拉玛和雨季宫苏婆,并让他依次居住在这三座宫殿中,以防止他隐居。国王将未来佛悉达多王子迎娶了如金般精致的耶输陀罗公主,并让他过上了奢华的王子生活,尽情享受五欲的快乐。
大历96年瓦佐月圆之日,未来佛陀乘坐四马拉的马车前往皇家园林,途中看到一位老人,意识到自己终有一天也会变老。又一次,未来佛陀看到一位病人,意识到自己终有一天也会生病。又一次,未来佛陀看到一位死人,意识到自己终有一天也会死去。再一次,他看到一位苦行僧,他觉得苦行僧的修行和品行将利益一切众生,并能引导众生脱离生死。
觉悟到老、病、死的规律后,未来佛陀心生警觉,决心隐居苦行。大历97年瓦佐月圆日星期一午夜,未来佛陀召集侍臣车匿,骑上御马坎塔卡,踏上隐居之路。抵达阿诺玛河后,他打算独自隐居,便将袈裟和坐骑交给车匿,送他返回都城。
未来佛在乌鲁维拉的森林里修行。最初,未来佛乞食。后来,他在饮食方面变得简朴。他只吃一粒米,一粒绿豆或一勺煮熟的豆水。由于营养不良,他变得消瘦、苍白、虚弱。他的头和脸皱缩得像在烈日下晒干的嫩葫芦。他的皮肤干燥发黑,像芒果或臭虫的背部。当他用手掌抚摸身体时,体毛脱落。他的肋骨就像破败的旅舍里歪斜的椽子。他的臀部像骆驼的蹄子一样皱缩。当他触摸腹部皮肤时,他抓住了脊椎。当他站起来时,他跌倒了。他发愿获得无所不知,因此修行了六年如此严酷的苦行。
佛陀在六年严酷的苦行之后仍未能证得一切智,于是他转入中道,修习入出息观,并进入并安住于第四禅。为了获得力量,他乞食以补充足够的营养。大纪元103年卡森月圆之夜,星期三,他盘腿坐在大菩提树下的阿帕拉希塔宝座上,在日落之前降服了魔罗众生。在上弦月,他获得了宿命智。在中夜,他获得了天眼智。在下弦月,他获得了烦恼尽头智,获得了佛陀的无上正等正觉。然后,他宣说了以“在无尽的轮回中”开头的偈语。
佛陀成佛后,心想如果向沉溺于感官享乐的众生说法,他们无法理解,最终只会徒劳无功。然而,在梵天娑婆提的恳求下,佛陀环顾四周,寻找最适合说法的对象,并看到了先前的同伴——五沙门。佛陀随后前往五沙门所在的弥迦陀耶森林。在大纪元103年瓦佐月圆之夜,也就是星期六的傍晚,太阳即将落下,月亮即将升起之时,佛陀首次说法,名为《法轮》,开篇即为:“比丘们,生死两边。”
富商之子耶舍沉迷于女乐,只欣赏女乐。一天夜里,他半夜醒来,发现女乐师们睡得乱七八糟,如同墓地一般。他厌倦了感官享乐,便离开寝宫,来到弥迦达耶森林,在那里遇见了佛陀。佛陀说法,耶舍即证得了初果。耶舍的父亲和妻子苏迦塔前来寻找失踪的儿子,遇见了佛陀。听闻佛陀说法后,他们皈依了三果。耶舍继续修行,证得了更高的三个果位,成为阿罗汉。富商夫妇是第一批皈依三果的人。
佛陀在两位大弟子的陪同下,进入了耶输陀罗的寝宫。耶输陀罗双手按于佛陀足背,恭敬地行礼,并流下了眼泪。净饭王告诉佛陀,未来佛陀在森林中修行严酷的苦行时,耶输陀罗却过着苦行的生活。佛陀随即宣说了《旃陀迦叶本生经》。
在耶输陀罗的催促下,儿子罗睺罗向父亲佛陀请求遗产。佛陀任命舍利弗为戒师,让罗睺罗出家为沙弥,并将佛法传承给了这个孩子。
迦毗罗卫国和拘利国的农民为两国之间罗希尼河的河水使用权发生争执。两国国王准备开战。佛陀为了避免流血冲突,来到两军之间,站在罗希尼河上,宣说和平的教诲,劝诫他们不要为了一点毫无价值的水而牺牲宝贵的生命。战争就这样避免了,没有发生流血事件。
佛陀在迦毗罗卫国期间,他的继母乔达弥曾三次请求允许女性出家为尼,但未获成功。佛陀在毗舍离国时,乔达弥带着五百名剃发身着黄色衣裳的释迦族妇女前来觐见佛陀。
应阿难尊者的请求,佛陀准许继母乔达弥成立比丘尼僧团,条件是她们必须遵守八重戒。
美丽的克玛王后,因美貌而自傲,避开了佛陀,因为佛陀曾教导人们,美貌的瑕疵是令人厌恶的。王后听到一首歌颂维卢瓦纳寺的美景,便前往那里。令她惊讶的是,她看到一位比她美丽数倍的女子,正在寺里为佛陀扇风。然而,就在王后注视着这一切的时候,这位为佛陀扇风的美人却日渐衰老,最终因体弱多病而倒下,呻吟不止,最终死去。克玛王后领悟了生命的轮回,幡然悔悟。王后接受了佛陀的指引,出家为比丘尼。
王舍城有一位富人,在一根 60 肘尺(90 英尺)高的杆子顶上悬挂一个檀香木钵,并宣称如果有僧人自称是阿罗汉,并能飞天遁地、拿走钵,他就愿意把自己的所有财产,包括自己和家人,都送给他做奴隶。由于无人能出此下策,城里的人都喝得酩酊大醉,便讥笑他道:“难道就没有阿罗汉吗?” 比丘品朵拉·巴拉德瓦阇听闻这番嘲讽之语,认为此言有损佛陀的教法,便前来施展此招术。全城哗然。佛陀得知后,召见了品朵拉·巴拉德瓦阇。佛陀立下规矩,从此以后,任何比丘都不得显示超能力。
佛陀在天神三十三住处度过了第七个雨季安居。他盘腿坐在宝座上,向以他母亲天神为首的天神和梵天们宣说阿毗达摩。佛陀每日到访人间,并在檀香林中用餐。在那里,他向舍利弗复述了在三十三住处宣说的阿毗达摩概要。神圣的双像继续在三十三住处宣说阿毗达摩。在安居期间宣说阿毗达摩之后,佛陀于泰顶月圆日,沿着从三十三住处到三迦舍的红宝石阶梯,降世为人。
佛陀在高山比丘(Kosambi)的瞿悉达摩寺(Gositarama Monastery)居住期间,一位戒律大师与一位佛法弘法僧之间发生了争执,争执的焦点在于将未用完的水留在浴室的钵中。僧人们不顾佛陀的劝告,执意发展争执,并传遍了整个僧团,在家人乃至梵天之中。佛陀希望独处,便离开了僧团,前往波利列亚卡森林(Parileyaka Wood),在那里过着隐居的生活,在那里,大象和猴子侍奉着他。
16. 佛陀教导辛加拉青年
佛陀看到一位辛加拉青年,头发和衣服都湿透了,正向罗盘的方位行礼。经询问,青年解释说,他正在向父母教导的六方行礼。佛陀向青年解释,六方分别代表母亲、父亲、老师、丈夫、妻子、儿子和女儿,并解释了他们各自的职责。(《辛加洛瓦达经》体现了佛陀教导的、缅甸人践行的父母和老师的职责。)
不空婆罗门因本族婆罗门频频入僧团而恼怒不已,便怒斥佛陀,咒骂亵渎神明。佛陀默许了这些恶毒的谩骂,并问婆罗门:“假设你的亲戚到你家来,不接受你供养的食物就走了,食物会留在哪里?”婆罗门说食物会留给他。佛陀说:“我不接受你这百般无礼的咒骂。它们现在留在你身边。”佛陀开示如何以不嗔来克服嗔。
18. 辛·阿南达请求八项恩惠
佛陀完成二十次雨季安居后,需要一位常任贴身侍者。佛陀要求僧侣们挑选一位合适的人选。僧侣们敦促表兄阿难陀向佛陀请求允许担任贴身侍者。阿难陀表示愿意侍奉佛陀,但条件是允许他不接受四种他不愿得到的奖赏,并允许他享有四种他希望享有的特权。他不愿得到的四种奖赏是:供奉佛陀的华丽袈裟、供奉佛陀的食物、在香房中与佛陀同住以及随佛陀出席各种请柬。他希望享有的四种特权是:佛陀应邀随佛陀出席各种请柬、佛陀为阿难陀说法、在他不在时为他复述佛陀的教诲以及允许阿难陀随时带领远道而来的朝圣者前来朝圣。阿难陀 (Shin Ananda) 获得了他所请求的恩惠,此后他一直侍奉佛陀,直到佛陀涅槃。
迦罗摩部族的男子来到佛陀面前,问道:“云游婆罗门们不断宣说,只有他们的教义才是真理,他们却谴责他人的教义。究竟谁的教义才是真理?”佛陀宣说了《缘起经》(Kesamutti Sutta),其中写道:“不要因为任何教义符合口耳相传、文字记载或传统传统,就认定它是真理。抛弃那些你个人认为错误的教义,相信那些你个人认为有益的教义。”
佛陀在阿难陀的陪同下,在绕行途中遇见一位老僧,他患腹泻,在自己的粪便中翻滚翻腾。佛陀询问后,老僧告诉佛陀,他没有人照顾他。佛陀亲自用温水为病僧洗身,并悉心照料他。之后,佛陀召集僧众,并嘱咐他们要互相照顾。佛陀告诉僧众:“比丘若欲侍奉我,亦须侍奉病人。”
佛陀在祇园精舍时,比丘摩罗迦子来见佛陀,说道:“佛陀还没有说过世界是常还是非常。如果佛陀不知道,就让他承认吧。如果这个问题不能澄清,我便退僧。”佛陀说:“我不教无果之法。无论世界是常还是非常,生、老、病、死总是存在的。如果一个人被箭射中,在开始试图拔箭之前,他知道箭是从哪个方向射来的、是谁射的、用什么弓或弩,他只会死。你自己已经体验过身体的痛苦。你必须记住我所教的,而不是我没有教的。”
摩诃撒拉婆罗门拥有八十万财产,他把所有遗产都分给了儿子们。儿子们疏于照顾父亲,父亲如今一贫如洗,不得不四处漂泊,勉强维持生计。他来到佛陀面前,佛陀赐给他一首四偈颂。婆罗门在众人面前诵读了这四偈颂。众人听后,纷纷斥责他的儿子们。儿子们意识到自己的错误行为,开始照顾父亲。婆罗门为了表示感谢,将自己得到的缠腰布献给佛陀,并成为了一名在家弟子。
五行婆罗门正在用餐时,佛陀端着钵盂走近。婆罗门的妻子在佛陀身后示意佛陀,表示他们没有食物可以供养。婆罗门注意到妻子的举动,便问佛陀:“鉴于我没有先供养食物,请问将已经开始吃的食物供养佛陀,佛陀会接受吗?”佛陀回答:“供养食物,可以在开始吃之前、吃的时候或吃完剩下的食物中取用。比丘们不应该对供养的食物表示赞赏或贬低。”
提婆达多意图分裂僧团,便前往佛陀处,提出五项新的戒律。这些戒律包括:比丘应终生居住在森林中;应托钵而不得接受邀请;应仅穿着从垃圾堆捡来的破布制成的袈裟;应居住在树下而非棚屋中;以及应终生不食鱼肉。佛陀拒绝了这些建议。提婆达多声称佛陀偏爱僧侣的奢华生活,于是分裂了僧团,并带走了那些支持他的僧侣。提婆达多因这些不善之举最终被大地吞噬。
阿阇世杀父频毗娑罗王后,心境开始失衡。他寻求各种方法来平复心绪。耆那教主耆那在月圆之夜,派五百名骑着五百头牛象的美女侍奉阿阇世,前往佛陀处。阿阇世看到佛陀周围环绕着一千二百五十名宁静祥和的僧侣,气氛十分祥和。他赞叹这宁静祥和的氛围,并为此赞叹不已。他聆听佛陀的教诲,成为一名在家弟子。
辛舍利弗虔诚地崇敬佛陀的无上智慧,宣称佛陀过去无与伦比,现在无与伦比,未来也无与伦比。佛陀问他:“你知道在我面前出现过的佛、正在出现过的佛和将要出现的佛的心吗?”辛舍利弗回答说他不知道。“那你为何要赞颂佛陀呢?”佛陀问道。辛舍利弗回答说,他之所以敢于宣说,是因为他完全信服并崇敬佛陀圆满无边的智慧。
佛陀在毗舍离国妓女安巴帕里的芒果园里暂住,安巴帕里邀请佛陀到她家化缘。佛陀接受了邀请。离车国的统治者试图从安巴帕里手中收买化缘的权利。安巴帕帕里拒绝后,他们来到佛陀面前,递上邀请。佛陀谢绝了邀请,称他已经接受了安巴帕里的邀请。
佛陀在八十岁时,完成了四十五次雨季安居后,舍身成佛。佛陀在僧侣的陪伴下前往拘尸那罗。尽管患有腹泻,他仍为僧侣们进行了最后的布道。佛陀于大历148年(公元前543年)卡松月满月的星期二,在末罗国王的宫殿中涅槃。
卡松月第十二个亏缺的星期日,佛陀的遗体被火焚烧。在场的国王们因佛陀的舍利而发生争执,准备开战。婆罗门多那将圣物公平地分配给所有在场的国王。他自己只得到了一个用来量取舍利的杯子。
နှစ်ကျိပ်ရှစ်ဆူမြတ်စွာဘုရား ပန်းချီကားများ

တဏှာင်္ကရာမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ- စရည်းပင်) သာရမဏ္ဍကမ္ဘာဝယ် ပုပ္ပဝတီပြည်၌ ခမည်းတော် စုန္ဒမယ်တော် သုနန္ဒလ တို့မှ ဖွားမြင်တော်မူပြီး ဆင်ယာဉ်ဖြင့် ထွက်တော်မူကာ(၇)ရက်ကြာ ဒုက္ကရစရိယ ကျင့်တော်မူပြီးနောက် စရည်းဗောဓိပင်ရင်း၌ ဘုရားဖြစ်တော်မူလေသည်။
သရဏင်္ကရာမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ- ပေါက်ပင်) သာရမဏ္ဍကမ္ဘာဝယ် မေဃလပြည်၌ ခမည်းတော် သုဒေဝ မယ်တော်ယသောဓရာ တို့မှ ဖွားမြင်တော်မူပြီး ဆင်ယာဉ်နှင့် တောထွက်တော်မူကာ (၁၅)ရက်ကြာ ဒုက္ကရစရိယကျင့်တော်မူပြီးနောက် ပေါက်ဗောဓိပင်ရင်း၌ ဘုရားဖြစ်တော်မူလေသည်။
မေဓင်္ကရာမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ- သခွတ်ပင်) သာရမဏ္ဍကမ္ဘာဝယ် ပိပူလပြည်၌ ခမည်းတော် သုမင်္ဂလ၊ မယ်တော်ယသဝတီတို့မှ ဖွားမြင်တော်မူပြီး မြင်းယာဉ်နှင့် တောထွက်တော်မူ ကာလခွဲကြာ ဒုက္ကရစရိယကျင့်တော်မူပြီးနောက် သခွတ်ဗောဓိပင်ရင်း၌ ဘုရားဖြစ်တော်မူလေသည်။
ဒီပင်္ကရာမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ညောင်ကြက်ပင်)အလောင်းတော်သုမေဓာရှင်ရသေ့သည် မြတ်စွာဘုရားကြွရာ လမ်းပြုပြင်ရာဝယ် ကိုယ်ကိုတံတားခင်း၍ လှူဒါန်း၏ ဒီပင်္ကရာမြတ်စွာဘုရားသည် သုမေဓာရှင်ရသေ့ကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ကောဏ္ဍညမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – နပဲပင်) အလောင်းတော် ဝိဇိတာဝီစင်္ကြာမင်းသည် ကောဏ္ဍညမြတ်စွာဘုရား သီတင်းသုံးရန် ကျောင်းတော်ကို စီမံ၍ ဆွမ်းအစရှိသော အလှူကြီးပေး၏ ကောဏ္ဍညမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်ဝိဇိတာဝီစင်္ကြာမင်းကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
မင်္ဂလမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ -ကံ့ကော်ပင်)အလောင်းတော် သုရုစိပုဏ္ဏားသည် ရတနာ အတိပြီးသော မဏ္ဍပ်ကြီးဆောက်လုပ်၍ မင်္ဂလမြတ်စွာဘုရားအမှူးရှိသော သာဝကများကို (၇)ရက်ပတ်လုံး အလှူကြီးပေး၏ မင်္ဂလမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်သုရုစိပုဏ္ဏားကို နောင်သောအခါ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
သုမနမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ကံ့ကော်ပင်) အလောင်းတော် အတုလ နဂါးမင်းကြီးသည် သုမနမြတ်စွာဘုရားကို နတ်၌ဖြစ်သော တူရိယာများဖြင့် ပူဇော်၍ ဆွမ်းအဖျော်တို့ကို လှူတော်မူ၏ သုမနမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော် အတုလမင်းကြီးကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ရေဝတမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ကံ့ကော်ပင်) အလောင်းတော်အတိဒဝပုဏ္ဏားသည် ရေဝကမြတ်စွာဘုရား၏ ဂုဏ်ကျေးဇူးတော်များကို ဂါထာတစ်ထောင်ဖြင့် ချီးကျူးပူဇော်ပြီး အဖိုးတစ်သောင်းထိုက်တန်သော အပေါ်ဝတ်ရုံကို လှူဒါန်း၏ ရေဝတမြတ်စွာဘုရားသည် အတိဒေဝပုဏ္ဏားကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟုဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
သောဘိတမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ကံ့ကော်ပင်) အလောင်းတော် သုဇာတပုဏ္ဏားသည် သောဘိတမြတ်စွာဘုရား အမှူးရှိသော ရဟန်းသံဃာတော်များကို ဝါတွင်းသုံးလပတ်လုံးကြီးစွာသော အလှူကြီးပေး၏ သောဘိတမြတ်စွာဘုရားသည် သုဇတပုဏ္ဏားကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
အနောမဒဿီမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ထောက်ကြံ့ပင်) အလောင်းတော် ဘီလူးစစ်သူကြီးသည် အနောမဒဿီမြတ်စွာဘုရားအမှူးရှိသော သံဃာတော်များကို ရတနာခုနှစ်ပါးအတိပြီးသော မဏ္ဍပ်အတွင်း၌ (၇) ရက်ပတ်လုံး ဆွမ်းစသော အလှူကြီးပေး၏ အနောမဿဒီမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော် ဘီလူးစစ်သူကြီးကို နောင်သောအခါ ဂေါတမဘုရား ဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ပဒုမမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ကြောင်သျှာပင်) အလောင်းတော်ခြင်္သေ့မင်းသည် (၇) ရက်ပတ်လုံး နိရောဓသမာပတ် ဝင်စားတော်မူသော ပဒုမမြတ်စွာဘုရားကို အလွန်ကြည်ညိုပြီး ဆည်းကပ်နေ၏။ ရဟန်းသံဃာတော်များကိုလည်း ကြည်ညိုဆည်းကပ်၏။ ပဒုမမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်ခြင်္သေ့မင်းကို နောင်သောအခါ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
နာရဒမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ကြောင်သျှာပင်) အလောင်းတော်ရသေ့သည် နာရဒမြတ်စွာဘုရားအမှူးပြုသော သံဃာတော်များကို ဆွမ်းအလှူကြီးပေး၏။ ဟိမဝန္တာမှ စန္ဒကူးနံ့သာနီကို ဆောင်ယူကာ လှူဒါန်း၏။ နာရဒမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်ရသေ့ကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ပဒုမုတ္တရမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ထင်းရှူးပင်) အလောင်းတော် ဇဋိလသူဌေးကြီးသည် ပဒုမုတ္တရမြတ်စွာဘုရား အမှူးပြုသော သံဃာတော်များကို ဆွမ်းခဲဘွယ်ဘောဇဉ်နှင့် သင်္ကန်းလျာအဝတ်အထည်ကြီးများ ပေးလှူ၏ ပဒုမုတ္တရမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်ဇဋိလသူဌေးကြီးကို နောင်သောအခါ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
သုမေဓာမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – တမာပင်ကြီး) အလောင်းတော် ဥတ္တရမည်သော လုလင်သည် မိမိစုဆောင်းထားသော ပစ္စည်းတို့ကို သုမေဓာမြတ်စွာဘုရားအမှူးရှိသော သံဃာတော်များကို လှူဒါန်းပြီး သာသနာတော်၌ရဟန်းပြု၏ သုမေဓာမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော် ဥတ္တရလုလင်ကို နောင်သောအခါ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
သုဇာတမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ကြခတ်ဝါးပင်) အလောင်းတော်စင်္ကြာမင်းသည် သုဇာတမြတ်စွာဘုရားအမှူးရှိသော သံဃာတော်များကို ရတနာ (၇)ပါးနှင့် ထီးနန်းစည်းစိမ်ကို လှူဒါန်း၍ ရဟန်းပြု၏။ သုဇာတမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်စင်္ကြာမင်းကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ပီယဒဿီမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ရေခတက်ပင်) အလောင်းတော်ကဿပပုဏ္ဏားလုလင်သည် အလွန်ကောင်းမြတ်သော သံဃာအာရာမ်ကြီး ဆောက်လုပ်လှူဒါန်း၏။ ရတနာသုံးပါးနှင့်တကွ ငါးပါးသီလဆောက်တည်ကျင့်သုံး၏။ ပီယဒဿီမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်ပဿပလုလင်ကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
အတ္တဒဿီမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – စကားပင်) အလောင်းတော် သုသီမပုဏ္ဏားသည် မိမိဥစ္စာ တို့ကို ဆင်းရဲနွမ်းပါးသူတို့အား လှူဒါန်း၍ ရသေ့ပြုလေ၏။ သုသီမရှင်ရသေ့သည် အတ္တ ဒဿီမြတ်စွာဘုရားကို နတ်၌ဖြစ်သော ပဒုမ္မာကြာပန်း ပင်လယ်ကသစ်ပန်းတို့ကို လှူဒါန်း၏။ အတ္တဒဿီမြတ်စွာဘုရားသည် သုသီမရှင်ရသေ့ကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ဓမ္မဒဿီမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – သံသတ်ပင်) အလောင်းတော်သကြားမင်းသည် နတ်အပေါင်းခြံရံလျက် နတ်၌ဖြစ်သော နံသာပန်း၊ တူရိယာမျိုးစုံတို့ဖြင့် ဓမ္မဒဿီမြတ်စွာဘုရားကို ပူဇော်၏။ ဓမ္မဒဿီမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်သကြားမင်းကို နောင်အခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော် မူသည်။
သိဒ္ဓတ္ထမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – မဟာလှေကားပင်) အလောင်းတော် မင်္ဂလပုဏ္ဏားသည် မိမိပိုင်ဥစ္စာတို့ကို ဆင်းရဲသူတို့အား စွန့်ကြဲပြီး ရသေ့ပြု၍ ဈာန်အဘိဥာဉ်တန်ခိုးဖြင့် ဇမ္ဗုသပြေသီးယူဆောင်လှူဒါန်း၏ သိဒ္ဓတ္ထမြတ်စွာဘုရားသည် မင်္ဂလရသေ့ကို နောင်အခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
တိဿမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ပိတောက်ပင်) အလောင်းတော်သုဇာတမင်းသည် ထီးနန်းစည်းစိမ်ကိုစွန့်၍ ရသေ့ပြု၏ နတ်၌ဖြစ်သော ပန်းတို့ကိုတန်ခိုးဖြင့်ယူဆောင်ပြီး မြတ်စွာဘုရားကိုပူဇော်၏။ ပဒုမ္မာထီးတစ်လက်ဖြင့် မြတ်စွာဘုရား ဦးခေါင်းတော်၌ ဆောင်းမိုးပူဇော်၏။ တိဿမြတ်စွာဘုရားသည် သုဇာတရသေ့ကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ဖုဿမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – သျှိသျှားပင်) အလောင်းတော် ဝိဇိတာဝီမင်းကြီးသည် ကြီးစွာသော အလှူကြီးလှူဒါန်းကာ ထီးနန်းစည်းစိမ်စွန့်လျက် ရဟန်းပြု၏။ ဖုဿမြတ်စွာဘုရားသည် ဝိဇိတာဝီ ရဟန်းတော်ကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ဝိပဿီမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – သခွတ်ပင်) အလောင်းတော်အတုလနဂါးမင်းသည် ရတနာမဏ္ဍတော်ကြီး ဆောက်လုပ်၍ ဝိပဿီမြတ်စွာဘုရားအမှူးရှိသော သံဃတော်များကို သီတင်းသုံးစေပြီး (၇)ရက်ပတ်လုံး အလှူကြီးပေး၏။ ဝိပဿီမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်အတူလနဂါးမင်းကို နောင်သောအခါ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူ၏။
သိခီမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – သရက်ဖြူပင်) အလောင်းတော် အရိန္ဒမမင်းသည် သိခီမြတ်စွာဘုရားအမှူးပြုသော သံဃာတော်မြတ်များကို တန်ဆာဆင်အပ်သောမင်္ဂလာဆင်တော်နှင့်တကွ တန်ဘိုးညီမျှသော အပ္ပိယဝတ္ထုပစ္စည်း တို့ကိုလှူ၏။ သိခီမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတော်အရိန္ဒမမင်းကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ဝေဿဘူမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – အင်ကြင်းပင်) အလောင်းတော် သုဒဿနမင်းသည် ဝေဿဘူမြတ်စွာဘုရားသီတင်းသုံးရန် ဂန္ဓကုဋိ ကျောင်းတော်ကြီးနှင့် ရဟန်းသံဃာတော်များ သီတင်းသုံးရန် ကျောင်းပေါင်းတစ်ထောင် ဝန်းရံဆောက်လုပ်လှူဒါန်း၍ ရဟန်းပြုလေ၏။ ဝေဿဘူမြတ်စွာဘုရားသည် သုဒေဿန ရဟန်းမြတ်ကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟုဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ကကုသန္ဓမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ကုက္ကိုပင်) အလောင်းတော်ခေမမင်းသည် ကကုသန္ဓမြတ်စွာဘုရားအမှူးရှိသော သံဃာတော်များအား သပိတ်သင်္ကန်းများနှင့် ဆေးဝါးတို့ကို လှူဒါန်း၍ ရဟန်းပြုလေ၏။ ကကုသန္ဓ မြတ်စွာဘုရားသည် ခေမမင်းရဟန်းကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတောမူသည်။
ကောဏဂမနမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ရေသဖန်းပင်) အလောင်းတော်သဗ္ဗတမင်းသည် ဝါတွင်းသုံးလပတ်လုံး ကောဏဂမနမြတ်စွာဘုရားနှင့် တပည့်သံဃာတော်များကို ပြုစုလုပ်ကျွေးကာပိုးဖဲကဗ္ဗလာစသော အဖိုးတန်အထည်များကို လှူ၏။ ကောဏဂမနမြတ်စွာဘုရားသည် အလောင်းတောသဗ္ဗတမင်းကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမမင်းဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ကဿပမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ပညောင်ပင်) အလောင်းတောဇောတိပါလ လုလင်သည် ကဿပမြတ်စွာဘုရား၏ တရားတော်ကို နာကြား၍ ရဟန်းပြုလျက် ပရိယတ္တိသာသနာကို အလုံးစုံသင်ကြား၏။ ကဿပ မြတ်စွာဘုရားသည် ဇောတိပါလရဟန်းကို နောင်သောအခါ၌ ဂေါတမဘုရားဖြစ်မည်ဟု ဗျာဒိတ်ပေးတော်မူသည်။
ဂေါတမမြတ်စွာဘုရား
(ပွင့်ရာဗောဓိ – ညောင်ဗုဒ္ဓဟေ) အလောင်းတော်သိဒ္ဓတ္ထမင်းသားသည် ကဝိလဝတ်နေပြည်တော်၌ ခမည်းတော် သုဒ္ဓောဒနမင်းကြီး၊ မယ်တော် သီရိမဟာမာယာ ဒေဝီမိဖုရားကြီးတို့မှ ဖွားမြင်တော်မူသည်။ ကဏ္ဍိကမြင်းယာဉ်တော်စီးကာ တောထွက်တော်မူ၏။ ဒုက္ကရစရိယာ ခြောက်နှစ်ကျင့်တော်မူပြီး မဟာဗောဓိညောင်ဗုဒ္ဓဟေပင်ရင်း၌ ဘုရားဖြစ်တော်မူသည်။